T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Diyarbakır Ekonomisi, Sayın Valimiz Hasan Basri Güzeloğlu’nun katılımıyla gerçekleşen toplantıda masaya yatırıldı.
Devlet Su İşleri 10. Bölge Müdürlüğü Toplantı Salonunda düzenlenen toplantıya Vali Güzeloğlu’nun yanı sıra; kurum müdürleri, meslek odaları ve derneklerin temsilcileri katıldı.
Değerlendirme toplantısında basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Vali Güzeloğlu şunları söyledi: “Değerli arkadaşlarım, İlimizin ekonomik sektörünün ve reel kesimin değerli temsilcileri, sevgili basın mensuplarımız; Bugün, 2017 yılının Diyarbakır’ın bütününde bir ekonomik değerlendirmesini yapmak, sektörümüzü temsil eden değerli oda, borsa, dernek ve birlik başkanlarımıza 2017 yılı içerisinde ekonomik anlamdaki bugüne kadar gerçekleştirilen çalışmaları, projeleri gözden geçirmek ve 2018 yılında dönük hedefimizi karşılıklı paylaşmak üzere bir aradayız.
2018’in tüm Türkiye’de olduğu gibi Diyarbakır’ımızın da kalkınma hedeflerine ve beklentilerine doğru çok önemli sonuçlar alma yılı olacağının da özellikle altını çizmek istiyorum
Öncelikle toplantımızın İlimiz, ülkemiz ve insanımız için hayırlı olmasını diliyorum. Bugün başlayan haftanın yine aynı şekilde hayırlar getirmesini diliyorum. Tüm ülkemizde ve Diyarbakır’ımızda da bugün sahip olduğumu huzur ve güven ortamı içerisinde 2018 yılında önceliğimizin, ekonomik anlamda gelişme ve kalkınma, üretim ve istihdam sağlama, ihracata dayalı büyümeye odaklanma olduğunun da altını çizmek istiyorum. Bu noktada Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde hükümetimizin bu anlamda aldığı tedbirler çerçevesinde İnşallah 2018’in tüm Türkiye’de olduğu gibi Diyarbakır’ımızın da kalkınma hedeflerine ve beklentilerine doğru çok önemli sonuçlar alma yılı olacağının da özellikle altını çizmek istiyorum. 2017 yılında yaşanan küresel anlamdaki ekonomik bütün belirsizliklere ve risklere rağmen Türkiye’nin büyüme oranında İnşallah son çeyrek rakamı ile birlikte yüzde 7’yi geçeceğini artık hepimiz biliyoruz. Bu büyüme oranından ve bunun sağladığı ekonomik gelişme ikliminden Diyarbakır’ımızın da bundan olumlu anlamda etkilendiğini ve bir anlamda ekonomik değişim ve dönüşüm noktasında İnşallah 2017 yılının bu anlamda olumlu bitmesinin ve hemen ardından 2018 içinde çok daha yüksek bir beklenti ve moralle yeni yılı karşılayacağımızın altını çizmek istiyorum.
Diyarbakır hem bölgesinde hem de Türkiye’nin Ortadoğu ve uluslararası ilişkilerinde belirleyici ve stratejik bir büyükşehirdir.
Değerli arkadaşlarım, sevgili basın mensuplarımız bildiğiniz gibi Diyarbakır, hem bölgesinde hem de Türkiye’nin Ortadoğu ve uluslararası ilişkilerinde belirleyici ve stratejik bir büyükşehirdir. 1.673.119 kişilik 2016 yılı kesin yılsonu sonuçlarına göre Türkiye’nin 12. Büyük ili konumundayız. Fakat bu büyüklüğünün ve 25 yaş altı nüfusu baz alındığında değerlendirmesine geldiğinde Diyarbakır, Türkiye’nin genç ve dinamik nüfusu açısından bu oranıyla 9. Sırada yer almaktadır. Nüfusun yüzde 54’ü 25 yaş altı olan ve 2023 yılında 1.900.000 civarında nüfus ve yine yüzde 55 genç nüfusuyla hem üretim hem de bu anlamda uluslararası ticaret merkezi konumuna en yakın ve en iddialı il durumundadır.
2017 yılının ilk on ayında Diyarbakır’ımız 168 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirmiştir. Bu rakam bir önceki yılın tamamından daha fazladır. 2017 yılını İnşallah 180 milyon dolarlık bir ihracat toplamıyla bitirmeyi hedefliyoruz ama 2018 için tüm Türkiye’de olduğu gibi Diyarbakır’ında tüm zamanların ihracat rekorunu kırmaya hedeflediğimizi özellikle belirtmek istiyorum. Bu noktada hem sektörün tüm paydaşlarıyla hem de ekonomik kesimin ihracatı gerçekleştiren tüm kurum ve kuruşlarımıza çok yoğun bir çabayı gerçekleştireceğimi özellikle belirtmek istiyorum. İhracatın değişiminde ve ülkelere bağlı performansında hem ürün çeşitlemesini hem de pazar ile ülke hedeflemesini 2018’de değiştirmek için çaba sarf edeceğimizi belirtmek isterim. Özellikle yeni ihracat merkezlerine, yeni gümrük bölgelerine ve bu anlamda ürün değişimi ile buna bağlı ürün deseni üzerindeki farklılaşmayla hedef alacağımızı bu noktada 2018 yılı içerisinde bölgesel ölçekli ihracata dayalı tanıtım, fuar, buluşma ve karşılıklı işbirliği imkânlarımızı çoğaltacağımızı da özellikle belirtmek istiyorum.
Yılın ilk 9 ayında alınan yatırım teşvik belgeleri ve taahhüt edilen sabit yatırım tutarı bakımından tüm tarihlerin en yüksek rakamları bugüne kadar gerçekleşmiştir.
2017 yılı ocak ve eylül döneminde Diyarbakır’da bugüne kadar 142 adet yatırım teşvik belgesi alınmıştır. Bu belgelere sahip yatırım tutarımız toplam 862 milyon Türk Lirasıdır. Bunlara bağlı olarak da istihdam sayısı 6.196 kişi olmuştur. Yılın ilk 9 ayında alınan yatırım teşvik belgeleri ve taahhüt edilen sabit yatırım tutarı bakımından tüm tarihlerin en yüksek rakamları bugüne kadar gerçekleşmiştir. Kalan süre ve 2017 yılı toplamı açısından bu rakamların daha da yükseleceği açıktır. Bu son derece moral veren son derece güven veren ve hepimiz için hem geleceğimiz hem de 2018 yılına dönük beklentilerimizi olumlu anlamda revize eden çok güçlü ve bizim için değerli bir sonuçtur.
2017 yılı itibariyle Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre 40.681 girişimci ile Diyarbakır’ımız 81 il arasında 22. sırada yer almaktadır.
Bu perspektifte baktığımız zaman 2017 yılı itibariyle Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre 40.681 girişimci ile Diyarbakır’ımız 81 il arasında 22. sırada yer almaktadır. Şüphesiz bu rakamın çok daha öteye taşınması, girişimci sayısının artması ve hedeflediğimiz doğrultuda bu sayıların çoğalması ile sektörel anlamda çeşitlenmesi de 2018 yılı hedeflerimiz arasındadır. Bu noktada 2017 yılında ilk 11 ay içerisinde gerçek kişilere ait kurulan işletme sayısı da 452 olmuştur. 2016’nın toplamında 413 olduğunu düşünürsek 2017 yılı sonunda bu rakamın 500’lere yaklaşacağını beklemek gerçekçi bir değerlendirme olacaktır. Bu göstergede yine 2017’nin 2016 yılına göre şirket kurulması açısından gerçekten hem yükselen hem de başarılı geçen bir yıl olduğunu ortaya koymaktadır. Bu noktada şirket sayısı açısından da 2016 yılında toplam yeni kurulan şirket sayısı 679 iken 2017’nin ilk 11 ayında bu rakam 833’e yükselmiştir. Şüphesiz şirket sayısı açısından da çok açık ve gözlenebilir bir yükselme ve bu noktada ekonomik anlamda canlı bir gelişme söz konusudur.
Diyarbakır’ımızı patent başvurusunda 2018 hedeflemesinde hak ettiği yere ve bir büyük geleceğin belirleyici bir kenti konumuna ulaştırmada yoğun bir çaba sarf edeceğimizi belirtmek istiyorum
Bizim özellikle yeni ekonomi ve buna bağlı değerleme sürecimizde Diyarbakır’da marka ve patent anlamındaki gelişimi de çok önemsediğimizi belirtmek istiyorum. 2018 yılı için katma değer üreten gerek ürün anlamında gerekse üretim perspektifinde bu konuyu çok önemsediğimizi özellikle belirtmek istiyorum. Bu haliyle 2016 yılı sonu itibariyle patent başvurusunda ülkemizde 36. Sırada yer alan Diyarbakır’ımızı 2018 hedeflemesinde hak ettiği yere ve bir büyük geleceğin belirleyici bir kenti konumuna ulaştırmada yoğun bir çaba sarf edeceğimizi belirtmek istiyorum. Önümüzdeki günlerde sizlerle de paylaşacağımız gibi Diyarbakır Teknopark’ın çok daha aktif, proaktif, sektöre yön veren özellikle startup firmalarına ve spinoff firmalarına yer veren bu haliyle sanayiyi önceleyen ve sanayide yüksek teknoloji kullanımını destekleyen ciddi bir merkez konumuna getirmesi hem İlimizin hem de Valiliğimizin temel hedefleri arasında yer alacaktır. Bilgi ekonomisi ve bilgi çağının bilgiye dayalı ekonomik dönüşümünde şüphesiz inovatif gelişmeleri ve sanayi ile üretimin gereksinimleri olan temel beklentileri karşılamak genelde üniversitenin özelde de Teknopark’lar gibi belirleyici ve yönlendirici merkezlerin rolü ve misyonu olmalıdır. Diyarbakır’ımızda bu anlamda 2018’de çok özel bir çalışma sergileneceğini ve teknopark merkezli sanayinin ve üretimin dönüşümünde adeta yenilikçi bir yaklaşımın egemen olacağını sizlerle paylaşmak isterim.
Diyarbakır’da bunların çok ötesinde Diyarbakır’ın hak ettiği anlamda coğrafi tescil ürünlerimiz bulunmaktadır
Bildiğiniz gibi Diyarbakır’ın ekonomik değerlerinin üretime dönük ürünlerinin coğrafi tescilleme süreci ve buna bağlı olarak da işaret tescilinin sağlanmasında bir özel çaba sergileniyor. Şuana kadar Diyarbakır karpuzu, Diyarbakır örgü peyniri ve son olarak da geçtiğimiz günlerde Diyarbakır burma kadayıfımızın coğrafi tescillerini aldık. Şunu yürekten inanarak belirtiyorum Diyarbakır’da bunların çok ötesinde Diyarbakır’ın hak ettiği anlamda coğrafi tescil ürünlerimiz bulunmaktadır. Bunlardan Karacadağ pirincinden başlayarak hepsinin tescillenmesi ve gelecek ekonomik süreçte Diyarbakır’ın marka değerleri olarak ekonomik ürün dalına kazandırılması da hedeflerimizin arasındadır.
İş gücü verileri açısından 2016 yılı değerlendirmesinde bugün itibariyle Diyarbakır’ımızı Türkiye ortalaması olan iş gücüne katılım oranının altındadır ancak artış göstermektedir. Türkiye’nin genel anlamda işsizlikle mücadelesinde Diyarbakır’da olumlu gelişmeler gerçekleşmekle birlikte birazdan açıklayacağım temel ve çok önemli projeler ile çalışmalar İnşallah 2018 yılında Diyarbakır’da istihdamın zirveye çıkacağı bir yıl olacak ve gerideki tüm zamanların en yüksek istihdam odaklı iyileşme ve gerçekleşmesini de elde edecektir.
Diyarbakır’ın ekonomik, toplumsal ve sosyal kalkınmasının taşıyıcı ve Türkiye’nin belki de en önemli projelerinden birisi Silvan Barajı Projemizdir
Bu perspektifte baktığımız zaman Diyarbakır 2018’e temel proje ve ekonomik anlamda bizim için değerli beklentiler sürecindeyiz. Öncelikle belirtmek gerekir ki devam eden projelerimizin arasında sıklıkla belirlediğimiz gibi Diyarbakır’ın ekonomik, toplumsal ve sosyal kalkınmasının taşıyıcı ve Türkiye’nin belki de en önemli projelerinden birisi Silvan Barajı Projemizdir. Diyarbakır bugün itibariyle 700 bin hektarlık tarım arazisi varlığıyla Güneydoğu Anadolu Projesinin bütününün tarım alanlarının yaklaşık yüzde 20’sine tek başına ev sahipliği yapan bir şehirdir. Geçtiğimiz günlerde özellikle tarım sektörü toplantımızda ifade ettiğim gibi 5.1 milyar Türk Liralık bir tarımsal gelir söz konusudur. Bunun yaklaşık yüzde 50’si 2.6 Milyar TL’si bitkisel, 2.4 milyar TL’si hayvansal üretimden elde edilmektedir. Yine birçok tarım ürününün Diyarbakır, Türkiye’de ilk 3’de yer alan üretici merkezi bir yeryüzü cennetidir. Şimdi tabi Silvan Projemiz sadece bir baraj değil 8 barajı kapsayan bu bütünlükte 4 tanesinin tamamlandığı devam eden projeler hepsi tamamlandığı zaman 235 hektarlık araziyi sulu tarıma kavuşturacak bir dev projedir. Sadece tarımsal değil sosyal, ekonomik ve toplumsal dönüşüm projesidir. Bu proje ile Diyarbakır’daki tarım arazilerinin toplamının yüzde 60’a yakını suya kavuşacak ve sulu tarım yapabilme özelliğiyle buluşacaktır. Şüphesiz bu buluşma bereketi, refahı, kalkınmayı tarımın bir bütününde bitkisel ve hayvansal tüm ürün ile üretim gamlarında bir büyük dönüşümü gerçekleştirecektir. Projenin bütünü doğrudan 300 bin kişiye yerinde istihdam sağlayacaktır. Buna dönük çalışmalarımız bu proje ile ilişkili paydaş ilişkilerimiz gerek barajlar gerek sulama ve onun bağlantı projeleri bununla ilgili üretici birliklerinin kurulması, sulama birliklerinin kurulması, sulama yöntemlerinin ve bilincinin geliştirilmesi şimdiden bu alanda üretilecek ürün deseninin doğru tanımlanması. Elde edilecek ürünün tarımsal sanayide kullanılacak perspektifte artı ve katma değer üretecek bir sürece konu edinmesi çalışmaları bugünden başlattık, yoğun bir şekilde çalışıyoruz.
Hedefimiz olan en yüksek refah, bereket, gelir ve istihdamla birlikte Diyarbakır’ın uluslararası anlamda bir üretim merkezi olacağını da yürekten inanıyoruz
Bu perspektifte hedefimiz olan en yüksek refah, bereket, gelir ve istihdamla birlikte Diyarbakır’ın sadece ülkemizin değil uluslararası anlamda bir üretim merkezi olacağını da yürekten inanıyoruz. 2018 perspektifinde ekonomik kalkınma ve gelişmemizin çok önemsediğimiz bir başka projesi hâlihazırdaki Organize Sanayi Bölgemizin genişleme alanının hayata geçmesidir. Şuan 3 etapta toplam 720 hektar alanda 318 parsel ile yatırımcılara hizmet veren Organize Sanayi Bölgemiz yaklaşık 7 bin kişiye yakın bir istihdam gerçekleştirmektedir. Ancak şüphesiz ki bu büyüklük artık yetmemekte, yatırım talepleri yatırımcıların yoğun ilgisiyle birlikte yüzde 97’lerdeki tahsis oranıyla yeni bir Organize Sanayi Bölgesi ve ek genişleme alanını bize zorunlu kılmaktadır. Bu noktada yatırımcılarımızın taleplerine cevap vermek için 198 hektarlık bir genişleme alanı çalışması bildiğiniz gibi sonuçlanmak üzere. Bu konuyla ilgili mera tahsis sürecimiz 2018 yılı içerisinde İnşallah gerçekleşecek ve bu genişleme alanı yeni yatırımcılarımıza mevcut Organize Sanayi Bölgemizin genişleme alanı olarak tahsis edilecek. Böylelikle bu genişleme alanı tahsis edilmesiyle 2018 yılı içerisinde zaten hazır olan reel yatırımcılarında yatırımlarını gerçekleştirmesiyle istihdamın 20 bin kişiye ulaşmasını bekliyoruz. Şu anda alınan ön talepler bu beklentinin reel olduğunu ortaya koymakta ve İnşallah 2018 yılı içerisinde değişik sanayi ve üretim başlıklarında özellikle bu kadar değerli bir istihdamın Diyarbakır’a kazandırılmasının taşıyıcı bir projesi ve girişimi olarak bize hatırlatmaktadır.
Şüphesiz ki Organize Sanayi Bölgesi içerisinde çok önemli olan benimde sektör paydaşları ve yatırımcıları ile yaptığım temaslarda özellikle yoğun emek istihdamı sağlayacak birçok sektör için ve yatırım yapacak birçok değerli yatırımcı için zorunlu olan Organize Sanayi Bölgemizin arıtma tesisi ve bunun gerçekleştirilmesi. Çok uzun yıllardır haklı olarak beklenilen, istenilen ama geciken bu konuyla ilgili İnşallah 2018 yılı mart ayı içerisinde ihaleye çıkartacağımızı ve böylelikle Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesinde özellikle boya ve yapı kimyasalları gibi üretim gerçekleştirecek hâlihazırda hazır olan ve arıtma tesisine bağlı olarak gerçekleşecek yatırımlarında hayata geçeceğinin müjdelemek istiyorum.
Diyarbakır’ımızda gelecek ve yükselecek yatırım talepleri karşısında yeni Organize Sanayi Bölgeleri altyapıları kurulması şüphesiz hem hedefimiz hem de gelecek ile ilgili mecburiyetimiz
Mart ayı içerisinde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından arıtma projelerimizin onaylandığını ve ihaleye çıkacağımızın da İnşallah müjdesinin sizlere birlikte paylaşmak istiyorum. Bu noktada Organize Sanayi Bölgeleri perspektifinde, şüphesiz ki Diyarbakır’ımızda gelecek ve yükselecek yatırım talepleri karşısında şimdiden farklı alanlarda yeni Organize Sanayi Bölgeleri altyapıları kurulması şüphesiz hem hedefimiz hem de gelecek ile ilgili mecburiyetimiz. Bu noktada Diyarbakır Şanlıurfa yolu üzerinde 320 hektarlık bir alanda 2. Organize Sanayi Bölgesi çalışmaları başlattık, bu noktada belirlenen alanda yer seçimi yani yerin uygunluğu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’mız tarafından onaylandı. 2018’de bu noktada alanın vasıf değişikliği İnşallah tamamlayıp buranın tüzel kişilik kazanmasını gerçekleştireceğiz. Böylelikle şimdiden özellikle İhtisas Organize Sanayi Bölgesi hedeflemesinde Diyarbakır’ın 2023 ve sonrasındaki hedefleri karşılamasında altyapı hazırlığı tamamlanmış olacak, gelecek her yatırımcı için altyapısı hazırlanmış belirlenmiş ve üretime hazır hale getirilmiş alanları tahsis edeceğiz.
Çok önemli bir projemiz olan Diyarbakır Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Projesini İnşallah 2018’de hayata geçirme kararlılığı taşıyoruz
Bu ek genişlemenin yanında özellikle İlimizin gelecekte biraz önce bahsettiğim uluslararası bir üretim merkezi gerçeği ve gıdada bir üretim merkezi konumu karşısında Ergani İlçemizde yaklaşık 100 hektarlık bir alanda da İhtisas Organize Sanayi Bölgesi ön fizibilite ve etüt çalışmaları da başlatıldı. Biz kısa geleceği, bugünü değil, uzun geleceği ve yarınları konuşursak ancak kazanır, hazırlıklı oluruz. Bu perspektifte baktığımızda Ergani İlçemizde de başlatılan çalışmaların 2018 yılı içerisinde Ergani Organize Sanayi Bölgesi alanı için Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’mıza yer seçimi için başvuru yapılacağını belirtmek istiyorum. 2018 yılında İlimizin doğrudan üretim, ekonomik ve istihdamında çok önemli bir projemiz olan çok uzun zamandır gündemde olan ama İnşallah 2018’de hayata geçirme kararlılığı taşıdığımız Diyarbakır Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Projesidir. İlimiz, ülkemizde pamuk üretimi miktarı bakımından Türkiye dördüncüsüdür. Bu noktada gerek ham maddeye yakınlık gerekse hükümetimizin açıkladığı teşvik sisteminin getirdiği ivme ile tekstil Diyarbakır’da çok önemli istihdam ağırlıklı sektörlerden biri haline gelmiştir. Emek yoğun bir sektör olan ve aslında ekonomik büyümemize doğrudan büyük bir katkı sağlayacak tekstil sektörü de yatırımcılarımızın İlimize olan ilgisiyle Valiliğimiz bünyesinde Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi kurulmuş çalışmalar başlanılmıştır. Tüzel kişiliğini kazanan Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi 129 hektarlık alanda kurulacak ve faaliyete geçmesiyle beraber bünyesindeki hazır giyim, konfeksiyon işletmelerinde en az 7500 kişinin istihdam edileceği bir büyüklüğü ulaşacaktır. Bu noktada geçtiğimiz hafta yaptığımız toplantı ile birlikte çalışmalarımızda çok önemli bir noktaya geldiğimizi belirtmek istiyorum. İnşallah altyapı ihalelerini 2018’in ilk yarısında yaparak bu alanda ilk temeli, ilk kazmayı ve başlangıcı hayırlısıyla yapmayı hedefliyoruz.
Karacadağ Kalkınma Ajansı sekretaryasında bugünden itibaren başlayan talep toplama işlemimiz 1 Mart 2018 tarihine kadar sürecek
Bugün itibariyle geçtiğimiz hafta aldığımız yönetim kurulu kararıyla da Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi yani Tekstil Kent Projesinde parsel tahsis başvurularını da almaya başladığımızı ilan etmek istiyorum. Bugün yani 25 Aralık 2017 itibariyle yer tahsisi talep eden yatırımcılarımızın Kalkınma Ajansımızın bu anlamdaki açtığı web portal ve web sitesine 1 Mart 2018 tarihine kadar başvuruda bulunmalarını ilan ediyoruz. İnanıyorum ki bu anlamda Diyarbakır bugün gerçekten çok güçlü uluslararası anlamda yerel markalarını çıkartan gururumuz olan birçok işletme ve Diyarbakırlı birçok hemşerimizin Türkiye’de üretim yapan birçok tekstil alanındaki büyük üreticinin ilgisini çekecek. Belki de ayrıldığımız ve tanımladığımız alanın ötesinde çok büyük bir taleple karşılaşacaktır. Bu noktada Şubat ayı içerisinde tekstil sektörü işverenleri, üreticileri, üretici ve ihracat birlikleriyle İlimizde ve ülkemizin değişik yerlerinde buluşmalar gerçekleştirerek Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgemizi tanıtmak, yatırımcılara aktarmak ve Diyarbakır’ımıza yatırım taleplerini en azından çoğaltmak amaçlı çalışmalarımızda gerçekleşecek. Karacadağ Kalkınma Ajansı sekreteryasında bugünden itibaren başlayan talep toplama işlemimiz 1 Mart 2018 tarihine kadar sürecek ve daha sonra taleplerin değerlendirilmesiyle yer tahsisleri gerçekleştirilecek. Burada karşılıklı hızlı bir süreç gerçekleştireceğiz, yer tahsisleriyle birlikte altyapı yatırımları ve tahsis edilen yatırımcıların birlikte hem yatırımı hem de altyapı sürecini yönetmelerini gerçekten önemsiyoruz. Bu konuda yoğun bir işbirliği ve her konudaki desteği şimdiden vereceğimizi ve gelen ve gelecek olan tüm yatırımcılarımıza Diyarbakır’ın ev sahipliği ile bütün alanlarda tek durak ofisle bütün iş ve işlemlerinin Türkiye’nin bütün illerinde belki ama Diyarbakır’da özellikle çok hızlı süratli ve etkin bir şekilde sonuçlanacağını da paylaşmak istiyorum.
Diyarbakır Lojistik Köyünün hedefi Diyarbakır’ı uluslararası bir ticaret merkezi ve bölge ile yakın Ortadoğu ülkelerinin ihracat ve ticareti merkezi konumuna taşımak
2018’in ekonomik anlamda Diyarbakır için çok önemli proje ve hedeflerinden biride Diyarbakır Lojistik Köy Projesi. Bildiğiniz gibi Diyarbakır hem Güneydoğu Anadolu’nun hem de Türkiye’nin bölgesinde ekonomik merkezi olan bütün ulaşım bağlantı ve ağlarına sahip olan uluslararası erişim imkanlarıyla kara, demir ve havayolu bağlantılarıyla lojistiğin vazgeçilmez kavşaklarından biridir. Diyarbakır Lojistik Köyünün hedefi Türkiye’nin 2023 ve sonrası hedeflerinde Diyarbakır’ın uluslararası bir ticaret merkezi konumu ve bölge ve yakın Ortadoğu ülkeleri ile ihracatın ve karşılıklı ticaretin merkezi konumuna taşımaktır. Bu perspektifte Lojistik Köy demiryolu ve karayolu kesişmesiyle birlikte üretilen ve ithal edilen ürünlerin ve ham maddelerin depolanması ve iç piyasaya gönderilecek her türlü ürünün Türkiye merkezi ve uluslararası ölçekli dağıtımının gerçekleştirildiği bir merkez olma iddiasıdır. Gelinen aşamada Valiliğimiz koordinesinde Diyarbakır Lojistik Köyü’nün hayata geçeceği alan belirlenmiş imar planı çalışmalarında da sona gelinmiştir. Eş zamanlı olarak köyün sürdürülebilirliğini sağlayacak yönetim planı sektör paydaşlarımızla ve Bakanlıklarımızla sürdürülmektedir. İlimizin Elâzığ yolu üzerinde 229 hektar büyüklüğe sahip alanında şuan itibariyle devam eden çalışmalarımız yaklaşık 4000 kişinin istihdam edileceği bir büyüklüğü hedeflemektedir. İnanıyorum ki 2018’de de İnşallah hayat geçmesi ve başlaması noktası için bir atılım yılı olacaktır.
Değerli basın mensupları, değerli arkadaşlarım bugün itibariyle 2018 dönük hedeflerimizi ve beklentilerimizi açıklarken Diyarbakır ve Şanlıurfa illerini kapsayan Karacadağ Kalkınma Ajansımızın 2018 yılı içerisinde 30 milyon TL’lik bir yatırım bütçesiyle 4 mali destek programını uygulamaya soktuğunu paylaşmak istiyorum. Özellikle bu hafta içinde Ajansımızın yapacağı ayrıntılı bilgilendirme ile toplam 30 milyon TL’lik bir yatırım hibe ve destek tutarı Diyarbakır Ve Şanlıurfa İllerimizde ekonomik, sosyal ve toplumsal kalkınmaya dönük 4 ana başlıkta. Bunlar küçük ve orta boy işletmeler, yazılım ve tasarım mali destek programı toplam bütçesi 11.500.000 TL’si. Turizm rotaları ve akıllı kentler mali destek programı 9.000.000 TL’si. Sanayi altyapısı mali destek programı 5.000.000 TL’si ve benim özellikle kalkınmanın vazgeçilmezi olarak gördüğüm kişi gelişiminin en önemli evresi eğitimin, bilincin ve buna bağlı tüm süreçlerin taşıyıcısı olan okul öncesi eğitim standartlarını artırılması programında da 4.500.000 TL’si olacak. Toplam 30.000.000 milyon TL’lik bu mali destek programı inanıyorum 2018 yılı hedeflemesinde hem ilimiz hem bölgemiz için çok önemli kazanımlar istihdam ve üretime dayalı temel hedefleri de bize getirecek ve İnşallah sağlayacaktır.
Değerli arkadaşlarım son olarak dün yayınlanan 696 sayılı KHK ile cazibe merkezi programlarında da yeni düzenlenmeler gerçekleştirildi. Bu noktada özel sektöre ait imalat sanayi yatırımları çağrı merkezi ve veri merkezi yatırımlarına da destek sağlanacağı açıklandı. Bu noktada en temel desteklerden biri de yatırımcılarımıza enerji desteği verilecek olması olarak ilan edildi. Bunun kapsamı Bakanlar Kurulu’muz tarafından belirlenecek ve bu perspektifte İnşallah yakında açıklanacaktır.
Amacımız ve çalışmamız Diyarbakır’ı bir bütün olarak 2023 Türkiye hedeflerinde bölgesinde ve uluslararası ölçekte bir üretim, tarım ve lojistik merkezi konumuna getirmek
Başta da ifade ettiğim gibi bütün bu proje çalışma ve hedeflerimizde temel amacımız insan merkezli bir yönetim anlayışını sosyal ve toplumsal kalkınmayı sağlamak tüm Türkiye’de olduğu gibi Diyarbakır’da da ekonomide 2018 yılını İnşallah hedeflerimize erişme, elde etme, üretim, istihdam ve ihracata dayalı bir büyümeyi gerçekleştirmek olarak paylaşmak istiyorum. Buna inancımız güvenimiz, bu masada bulunan ekonomik ve reel sektörü temsil eden tüm değerli arkadaşlarımla, onların temsil ettiği tüm kurum ve kuruluşlarla birlikte tamdır. İnandığımız, çalıştığımız ve hep birlikte bütünleştiğimiz takdirde bu noktada hedefi elde edeceğimiz açıktır. Diyarbakır’ın değerli vatandaşlarını her bir köşesinde yaşayan değerli hemşerilerimizin, insanlarımızın her şeyin en iyisi hak ettiği de şüphesiz açıktır. Bizim amacımız çabamız ve çalışmamız Diyarbakır’ı bir bütün olarak 2023 Türkiye hedeflerinde bölgesinde ve uluslararası ölçekte bir üretim, tarım ve lojistik merkezi konumuna getirmek bugünümüzü dünden, geleceğimizi bugünden daha iyi olarak gerçekleştirmektir. Allah yar ve yardımcımız olsun. Bu hedefler doğrultusunda geride bıraktığımız yılı bitirirken yaklaşan 2018 yılının tüm işadamlarımıza, sanayicilerimize ve insanımıza hayırlar getirmesini diliyor, hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum” dedi.
Konuşmaların ardından Vali Güzeloğlu, İlimiz ekonomi kurmayları ve ekonomiyle ilgili kurum müdürleriyle Diyarbakır ekonomisi hakkında istişarelerde bulundu.