T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Diyarbakır Milli Eğitim Müdürlüğü ve Yeşilay Diyarbakır Şube Başkanlığı tarafından, Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi Programı kapsamında İlimizde eğitim alan 400 rehber öğretmen için sertifika töreni gerçekleştirildi.
Diyarbakır Büyükşehir Öğretmenevinde gerçekleştirilen törene, Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy, Yeşilay Derneği Genel Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Akif Saylan, Vali Yardımcısı Sercan Gökdemir, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Aslan, Yeşilay Diyarbakır Şubesi Başkanı Yahya Öğer, ilimizdeki çeşitli kurumların müdürleri ve eğitim camiasından davetliler katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törenin açış konuşması yapan İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Aslan, “Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı ile genç beyinleri ve bedenleri köleleştirilip yok eden, her türden bağımlılığı önlemeyi, başlamadan bitirmeyi hedeflemekteyiz. İnsanlarda bozulan ahlaki değerlerin ve değişen değer ölçülerinin sonucu olarak bağımlılıklar hızla yayılmaktadır. Bu nedenle eğitimciler olarak son derece dikkatli olmalıyız. Pozitivist, maddiyatçı bir hayat anlayışıyla yetişen nesiller için zararlı alışkanlıklar ve bağımlılık bir el uzatımı mesafesindedir” şeklinde konuştu.
Yeşilay Derneği Genel Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Akif Saylan ise törende yapmış olduğu konuşmada şunları söyledi: “Bağımlılıklar insanlar var olduğundan beri vardır ve bağımlılıkların bir nedeni var; insanın iradesi. İnsanı insan yapan asıl değer. Yeşilay olarak 97 yıldır bu ülkenin insanının ve özellikle gençlerinin bağımlılıklarla ilgili her türlü sıkıntıya düşmesinden önce onlara ulaşmak, onları bağımlılıklar konusunda uyarmak. Çağın getirdiği teknoloji, bağımlılığı da bizim hayatımızda çok önemli yer tutmaya başladı. Kurulduğu dönem Yeşilay alkolle, tütünle, uyuşturucu ile son dönemde de kumar ve teknoloji bağımlılığı gibi bağımlılıklar ile mücadele ediyor. Bağımlılıklar ile mücadelenin en önemli ayağı önleyici hizmetlerdir.”
Törende konuşan Vali Aksoy ise şunları söyledi: “Sayın Yeşilay Genel Başkan Yardımcımız, Vali Yardımcımız, değerli kurum müdürleri, Milli Eğitim Teşkilatımızın çok değerli mensupları, değerli katılımcılar bağımlılıkla mücadele eğitim programını tamamlayan arkadaşlarımıza sertifikalarını vermek üzere bir aradayız. Bu toplantıda sizlerle beraber olmaktan büyük bir memnuniyet duyduğumu ifade ediyor hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.
Yeşilay teşkilatımız kurulduğu andan itibaren Türkiye’de mücadele eden ve bu anlamda önemli çalışmalar ortaya koyan sivil toplum kuruluşlarımızın başında geliyor. Özellikle son yıllarda bu çalışmalarını daha farklı boyutlara taşıyan ve birçok alanda çalışma yapan bir sivil toplum kuruluşumuz. Bağımlılıkla mücadele konusunda da yürüttüğü çalışmalarla Türkiye genelinde önemli çalışmaları gerçekleştiriyor. Bağımlılık önemli bir konu ve özellikle gençlerimizi tehdit eden en önemli unsurların başında geliyor. Bunlardan en sıkıntı yaratanı da uyuşturucu ile ilişkili olan bağımlılık.
Temel amacımız insanlarımızın sorunları neler bu sorunlara karşı ne gibi projeler üretebiliriz ve insanlarımızın kentle uyumunu sağlayarak sosyal uyumu daha iyi bir noktaya nasıl taşıyabiliriz…
Değerli katılımcılar Diyarbakır’da da bu alanda yürüttüğümüz çalışmalar var. Diyarbakır’ın son yıllar içerisinde özellikle 90’lı yıllardan itibaren almış olduğu yoğun göç ve bu göçün ortaya koyduğu sosyal durumu tespit etmek amacıyla, Diyarbakır Valiliği olarak bir sosyal araştırma gerçekleştirdik. Sosyal durum raporu ortaya çıkardık ve Diyarbakır’ın kent merkezinin mevcut durumunun fotoğrafını çektik. Buradaki temel amacımız insanlarımızın sorunları neler bu sorunlara karşı ne gibi projeler üretebiliriz ve insanlarımızın kentle uyumunu sağlayarak sosyal uyumu daha iyi bir noktaya nasıl taşıyabiliriz. Bunu tamamladıktan sonra ilin tamamını kapsayan sosyal risk haritasıyla ilgili çalışmayı da başlattık. Şu günlerde alana iniliyor, anketler ve diğer çalışmalar gerçekleştirilecek, önümüzdeki dönemde Diyarbakır’ın sosyal risk haritasını da bütün ilçeleriyle birlikte çıkaracağız. Mutlaka devletin TUİK gibi birçok kurumunun verileri var ve bunlardan yararlanıyoruz. Bazen bu veriler alanla birebir örtüşmeyebiliyor ve bu alanda yaptığımız araştırmalar, bizim yapacağımız projelerde bize çok önemli veriler oluşturabiliyor. Bu anlamda da biz önümüzdeki süreçte sosyal risk haritamızı da ortaya çıkardıktan sonra nerede ne sorunlarımız var bunları daha net bir şekilde görerek önümüzdeki dönemde yapacağımız çalışmalara bir alt yapı oluşturmuş olacağız.
Tıbbi müdahalelerin dışında sosyal anlamda da onlara müdahale edebileceğimiz bir merkez oluşturma adına bir çalışma başlattık önümüzdeki aylarda onu faaliyete geçireceğiz
Diyarbakır’da özellikle uyuşturucu ile mücadele konusunda uyuşturucu eylem planımızı hazırladık ve bütün kurumlarımızın katılımıyla yoğun bir çalışma başlattık. Amacımız burada uyuşturucu ile mücadele etmek ve bu konuda toplumu bilinçlendirmek ve yeni uyuşturucu bağımlılarının bu noktaya gelmesini engellemek. Özellikle tıbbi müdahalelerin dışında sosyal anlamda da onlara müdahale edebileceğimiz bir merkez oluşturma adına da bir çalışma başlattık önümüzdeki aylarda onu faaliyete geçireceğiz. Bir sosyal uyum merkezi oluşturma çabamız var ve buradaki amacımız da uyuşturucuyla mücadele konusunda bir irade ortaya koyan insanlarımıza bu sosyal uyum merkezimizde çeşitli aktivitelerle onlara destek olmak ve onları topluma kazandırmak. Bu anlamda ilgili kurumlarımızla koordineli bir şekilde çalışmaları belli bir aşamaya kadar getirdik ve önümüzdeki dönemde bunu daha iyi bir noktaya taşıyacağız. Elimizde ÇAMATEM var, bunların yoğun çalışmaları var. AMATEM henüz yok bunun kurulmasıyla ilgili çalışmalarımız var, umuyoruz ki önümüzdeki süreçte bu alanda da yapılacak çalışmalarla buna müdahale konusunda Diyarbakır olarak daha iyi bir noktaya gelmiş oluruz.
Sokakta çalışan ve dilenen çocuklarımızı ilk orada bulduğumuzda götüreceğimiz bir merkezimiz ve orada onlara vereceğimiz birtakım hizmetleri de ortaya koyacağız
Diğer bir konumuz özellikle Diyarbakır’da üzerinde durduğumuz ve çalıştığımız alan da sokakta çalışan ve dilenen çocuklar ve insanlar. Bu konuda da ilgili kurumlarımızla işbirliği içerisinde bir çalışma başlattık. Sokakta dilenen ve çalışan çocuklara müdahale etme ve onların bunu yapmamaları noktasında neler ortaya koyabiliriz, bu konuda da belirli bir çalışmayı sürdürüyoruz. Yine sokakta çalışan çocuklara yönelik olarak bir merkez oluşturma gayretimiz var o merkezi de önümüzdeki aylarda faaliyete geçireceğiz. Sokakta çalışan ve dilenen çocuklarımızı ilk orada bulduğumuzda götüreceğimiz bir merkezimiz ve orada onlara vereceğimiz birtakım hizmetleri de ortaya koyacağız. Sokak çocukları önemli neden önemli çünkü sokaklar tehlikeli ve risklidir. Sokaklarda bulunan çocuklarımızın her türlü suça bulaşma oranları yüksektir ve başta uyuşturucu olmak üzere sigara ve alkole erişme ve ona alışma noktaları da oldukça yüksektir. Bu anlamda sokakta çalışan çocuklarımızla da mücadele etmek onların sokakta çalışmamaları konusunda yapılacak çalışmaları ortaya koyma adına da il olarak böyle bir planlamayı ve çalışmayı gerçekleştiriyoruz ve umuyorum ki önümüzdeki dönemde bunu daha iyi ve net bir şekilde hayata geçirmiş olacağız.
Özellikle uyuşturucuyla mücadele toplumu bilinçlendirmek adına verilecek eğitimde çok önemli
Bugünkü katılımcılarımızın büyük bir çoğunluğu rehber öğretmenlerimiz. Rehber öğretmenlerimizi kendi alanında eğitim almış, belirli bir formasyona sahip kamu çalışanlarımız. Onlar bu çalışmalarını görev yaptıkları yerlerde en üst seviyede yerine getiriyorlar. Bağımlılıkla mücadele konusunda bugün de almış oldukları eğitim ve sertifikayla önümüzdeki dönemde bu alandaki çalışmalarıyla da daha aktif bir noktaya taşımış olacaklar. Özellikle uyuşturucuyla mücadelede toplumu bilinçlendirmek adına verilecek eğitim de çok önemli. Zaman zaman eğitim veren kişilerin art niyetli olmamakla beraber kullandığı bazı ifadeler özendirici de olabiliyor. Bu bakımdan bu eğitimi almak, neyi nasıl anlatacağınızı bilmek de çok büyük önem taşıyor.
Değerli rehber öğretmen arkadaşlarım; Sizlerden benim özel bir başka ricam var. Özellikle Diyarbakır’da da bu alanda eksikliğimiz var. Çalışmalarımız var ama henüz arzu ettiğimiz noktada değiliz. İl Milli Eğitim Müdürümüze söylüyoruz İlçe Milli Eğitim Müdürlerimize de söyledik ama alanda bire bir sizler varsınız. Sizlerin gayretleri bizim başarı dereceğimiz belli bir noktaya taşıyacak.
Ekonomik durumum iyi değil, ben çocuğumu onun için göndermiyorum diye bir mazereti asla kabul etmeyeceğiz
Diyarbakır’da okul çağında olup okula devam etmeyen öğrencilerimiz var. Eğer bu durumda bir öğrenci varsa biz görevimizi tam anlamıyla yapmış sayılmayız. Bu bakımdan büyük bir gayret göstermek zorundayız. Okul müdürlerimiz, İlçe Milli Eğitim Müdürlerimiz ve özellikle rehber öğretmenlerimiz; aileleri ikna edeceğiz. Bir gideceğiz, iki gideceğiz, üç gideceğiz yani aileyi bu anlamda bıktırırcasına ziyaret edeceğiz ve çocukların okula gelmelerini bir şekilde sağlayacağız. Ekonomik durumum iyi değil, ben çocuğumu onun için göndermiyorum diye bir mazereti de asla kabul etmeyeceğiz. Çünkü devlet zaten kitaplarını veriyor. Bir kıyafet ve kırtasiye ihtiyacı varsa sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarımız var. Ben her toplantıda kaymakam arkadaşlarımıza açık ve net olarak söylüyorum. Nakdi imkânlarınızın büyük bir çoğunluğunu eğitimde bu tür sorunlar varsa bunlara kullanın diye. Dolayısıyla böyle bir mazereti asla kabul etmeyeceğiz. Bu noktada bize bir mazeret bildireni okula gelmesi konusunda ikna edeceğiz.
Özellikle okula gelmeyen çocukların suça, uyuşturucuya ve teröre bulaşma oranları oldukça yüksek. Bu bakımdan çocuklarımızı mutlaka biz okula almak durumundayız. Eğer okul çağını geçmişse açık öğretim okullarımız var buralara yönlendireceğiz. Eğitim alanında hiçbir çocuğumuzun geri kalmaması adına gayret göstereceğiz. Bu anlamda bütün arkadaşlarımızın özel gayret göstermelerini ben istirham ediyorum. Şimdi eğitim öğretim yılımız bitti, yeni eğitim öğretim yılına başlayacağız. Bu yaz dönemini çok iyi bir şekilde geçirmemiz lazım.
Eğer bir devamsızlık varsa mutlaka bunu sorgulamak ve o çocukları okula kazandırmak durumundayız
Özellikle şöyle de bir sorunumuz var. Bazı çocuklarımız baktığımızda okulda kaydı gözüküyor ancak devam etmiyor. Yani okullaşma oranlarına bakarak hiç kendimizi kandırmayacağız. Buradaki bizim temel kriterimiz çocukların okula devam edip etmediğidir. Çocuklar okula devam etmiyorsa okulda kaydı olmuş olmamış çok bir anlam ifade etmiyor. Mutlaka çocukların okula devamsızlığı konusunu bütün İlçe Milli Eğitim Müdürlerimiz, okul müdürlerimiz ve rehber öğretmenlerimiz yakından takip etmeliler. Devamsızlığın nedenleri tabi çocuk hasta olur 3 gün 5 gün hatta 1 aya kadar belirli bir tolerans gösterilir. Ama bunun ötesinde eğer bir devamsızlık varsa mutlaka bunu sorgulamak ve o çocukları okula kazandırmak durumundayız. Bu bakımdan rehber öğretmenlerimize çok önemli görevler düşüyor. Bu konuyu bir sosyal sorumluluk anlamında da bir görev olarak da değerlendirip normal görevimizin dışında sosyal sorumluluk projesi olarak da değerlendirip çalışma yapmak gerekiyor.
Rehber öğretmenlerimizin yapmış olduğu çok önemli çalışmalar ve değerlendirmeler var. Bunları özellikle biliyoruz. Çocukların maruz kaldığı şiddetlerin ortaya çıkarılması konusunda rehber öğretmenlerimizin gayretleri var. Bunları zaman zaman ilgili birimlerden alıyor ve değerlendiriyoruz. Bu konudan asla tavizimiz olmayacak. Ne tespit edersek bu konuda çalışmalarımızı ortaya koyarak hayata geçirmek için gayret göstereceğiz. Bu yönüyle özellikle rehber öğretmenlerimizin bu alanda yoğun çalışmalarını talep ediyorum. Özellikle eğitim konusunda okul dışındaki çocuklarımız, devamsız çocuklarımız bunların üzerinde durmamız gerekiyor.
Rehber öğretmenlerimizi bulmuşken onlara bir başka konudan da bahsetmek istiyorum. Çok yaygın olmamakla beraber karşılaştığımız sorunlardan biri de intihara teşebbüs ve intihar olayları. Bunlar çok sınırlı da olsa öğrencilerimizde olabiliyor. Ben bu konuda İl Milli Eğitim Müdürümüzü talimatlandırdım eğer intihara teşebbüs ve intihar eden bizim Milli Eğitme bağlı okul öğrencimiz ise mutlaka müfettiş görevlendireceğiz. Bu öğrencimizin daha önce ortaya çıkmış bir sorunu var mıydı var ise bununla okul müdürümüz ve rehber öğretmenimiz ilgilendi mi bunu sorgulayacağız. Çünkü bazen çok küçük sorunlar ilgilenmediğiniz zaman bizleri çok farklı bir noktaya intihara teşebbüse veya intihara kadar sürükleyebilir. Bu anlamda çocuklarımızın sosyal sorunları aileleri ile olan ilişkileri arkadaşları ile olan ilişkileri konusunda da rehber öğretmenlerimizin duyarlı olması ve bir sorun varsa bu konuyla yakından ilgilenmeleri gerekiyor.
Sorunlar küçükken müdahale edilip çözülebilecek noktadayken bunlara müdahale etmemiz büyük önem taşıyor
Tabi her konuyu rehber öğretmenimiz bilemeyebilir. Özellikle okul müdürlerimiz, sınıf öğretmenlerimiz de dâhil yani okuldaki bütün öğretmenlerimizin bu duyarlılık içinde hareket etmeleri büyük önem taşır. Çünkü onların bir sorunu var ve biz onlara zamanında müdahale edemiyorsak çok daha büyük bir sorun olarak karşımıza çıkabiliyor. Bunun için sorunlar küçükken müdahale edilip çözülebilecek noktadayken bunlara müdahale etmemizde büyük önem taşıyor. Bu anlamda da hem okul müdürlerimizin hem de rehber öğretmenlerimizin var olan duyarlılıklarını bir üst noktaya taşıması da önem taşımakta.
Bu programın düzenlenmesinde emeği geçen Yeşilay teşkilatımıza Milli Eğitim Müdürlüğümüze katkı sağlayan diğer kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyorum. Bu programa katılarak sertifika alan değerli öğretmenlerimizi ve çalışanlarımızı kutluyorum. Bu çalışma bu eğitim programı önümüzdeki dönemde Diyarbakır’da yapacağımız çalışmalar için de bir dönüm noktası oluşturmasını diliyor, hepinizi sevgiyle saygıyla selamlıyorum.”
Konuşmaların ardından tören; Diyarbakır ÇAMATEM Sorumlusu Psikiyatri Uzmanı Dr. Mehmet Emin Yüksel’in ÇAMATEM Hakkında Bilgilendirme Sunumları ve Diyarbakır İl Milli Eğitim Şube Müdürü ve Rehber Öğretmen Sevgi Göktaş’ın Türkiye Bağımlılıkla Mücadelede Rehber Öğretmenlerin Rolü Konulu Sunumları gerçekleştirildi.
Bağımlılıkla mücadelede göstermiş olduğu katkılarından dolayı Diyarbakır Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy, Yeşilay Derneği Genel Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Sayın Mehmet Akif Saylan, Vali Yardımcısı Sercan Gökdemir ve İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Aslan’a çeşitli hediyeler sunuldu.
Türkiye Bağımlılıkla Mücadele eğitimi programına katılım ve başarı gösteren rehber öğretmenlerin sertifikaları, daha sonra kendilerine verilmek üzere İlçe Milli Eğitim Müdürlerine takdim edildikten sonra İlimizde programı yürüten formatör öğretmenlere de plaketleri verildi.