T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Diyarbakır’ın ihtiyaçlarının saptanması, var olan sorunların masaya yatırılması ve çözüm stratejilerinin geliştirilmesi adına düzenlenen 2024 Yılı 4. Dönem İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Vali Murat Zorluoğlu başkanlığında gerçekleştirildi.Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda konuşan Vali Murat Zorluoğlu, 2024 yılı yatırımlarını değerlendirdi.
Diyarbakır’ın kalkınmasına yönelik 774 projenin uygulanmak üzere programlarda yer aldığını ifade eden Vali Zorluoğlu, bu projelerin toplam tutarının 119 milyar 288 milyon 697 bin TL projelerin gerçekleşmesi adına tahsis edilen yıl ödeneğinin ise 28 milyar 812 milyon 914 bin TL olduğunu belirtti. 774 projeden 325’inin tamamlandığını, 235’inin devam ettiğini, 118’inin de ihale aşamasında olduğunu aktardı.
2025 yılı yatırım programına alınan yeni üniversite hastanesi ve ikinci şehir hastanesi projelerinin detaylarını paylaşan Vali Zorluoğlu, mevcut üniversite hastanesinin yetersiz kaldığına dikkat çekerek, yeni bir üniversite hastanesi yapımına başlanacağını belirtti. 600 yataklı olacak yeni hastanenin, daha modern bir sağlık hizmeti sunacağını ve bölge halkının ihtiyaçlarını karşılayacağını ifade etti.
Diyarbakır'ın büyük bir şehir olduğunu ve sadece kentin değil, bölgenin de sağlık ihtiyacını karşıladığını vurgulayan Vali Zorluoğlu, ikinci şehir hastanesi projesinin de büyük önem taşıdığını söyledi. Şu anda yapımı devam eden ilk şehir hastanesinin yüzde 40'lık bir kısmının tamamlandığını belirten Zorluoğlu, ikinci şehir hastanesi için de yer seçimi çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu kaydetti. Yaklaşık 1400 yataklı olacak ikinci şehir hastanesinin, 2026 yılı yatırım programında yer alması hedeflendiğini söyledi.
Vali Murat Zorluoğlu, Silvan Projesi’nin büyük önem taşıdığını ve yakından takip ettiklerini belirtti. Vali Zorluoğlu, özellikle Babakaya ve Silvan tünellerinin açılması konusunda önemli adımlar atılıyor. 2025 yılında bu tünellerin tamamlanmasıyla projede önemli bir mesafe kat edilecek." dedi.
Vali Murat Zorluoğlu, konuşmasının devamında Organize Sanayi Bölgeleri'nin genişletilmesi, yeni sanayi bölgelerinin kurulması ve tarıma dayalı sanayinin desteklenmesi gibi konularda önemli adımlar atıldığını belirtti. Vali Zorluoğlu, özellikle Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi'nin 5. ve 6. etaplarının genişletilmesi için çalışmaların devam ettiğini ve 5. etabın onayının alındığını söyledi.
Şehrin batı kısmında kurulacak olan Karacadağ Organize Sanayi Bölgesi'nin altyapı çalışmalarının da büyük ölçüde tamamlandığını belirten Vali Zorluoğlu, bu bölgenin yaklaşık 10 bin kişiye istihdam sağlayacağını ve bölge ekonomisine önemli katkılar sunacağını belirtti.
Vali Zorluoğlu, Silvan ilçesinde kurulacak olan tarım organize sanayi bölgesi ile de tarıma dayalı sanayinin destekleneceğini söyledi. Silvan Barajı'nın tamamlanmasıyla birlikte bölgede tarımsal üretimde büyük artış beklendiği ve bu durumun tarım organize sanayi bölgesinin önemini daha da artıracağı vurgulandı.
Silvan Barajı'nın bölgeye olan etkilerinin daha iyi analiz edilebilmesi için bir çalışma başlatıldığını belirten Vali Zorluoğlu, bu sayede projenin tüm sektörlere olan etkilerinin önceden tahmin edilerek daha iyi planlamalar yapılabileceğini söyledi.
Turizm sektörü üzerinde de hassasiyetle çalıştıklarını ve kentin geleceğinde turizmin çok önemli yer tutacağına inandığını aktaran Vali Zorluoğlu, yeni turizm destinasyonlarının yapılacağını kaydetti.
Yeni turizm destinasyonlarından olacak Kral Yolu" projesinin, yaklaşık 350 kilometrelik rotasıyla 32 farklı güzergahı kapsayacağını, Çüngüş'ten başlayarak Çermik, Ergani, Eğil, Merkez, Çınar ve Zerzevan'a uzanan tarihi kervan yolu, sadece bir yürüyüş parkuru olmaktan öte, güzergah üzerindeki kültürel doku ve sosyal yaşamı da kapsayan bütüncül bir turizm projesi olarak planlandığını aktardı.
Vali, turizm çeşitliliğini artırmaya yönelik Eğil'de yapılacak seyir terası projesi ve Çermik'te hayata geçirilecek pazar yeri projesinin de protokolünün imzalandığını aktardı.Toplantı, projelerde gelinen aşamaların analiz edilmesi, yatırımlara ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirmelerde bulunulmasıyla sona erdi.